Saturday, May 02, 2009

於心有愧 Eason Chan

Eason is one of the rare Chinese male singer that you can't go wrong buying his album. His latest is such a joy to the ears and I particular like this sad tune. 林夕 once again gave one of his best lyrics.


如果我听歌可眼红 何以待你好偏不懂
自细做过多少美梦 慈悲的伟论
连乞丐喊穷心也痛
竟怕放怀拥抱你 让你露欢容
追悔无用 转眼发现 你失踪
曾听说过 你某夜结婚 未曾露笑容
实在不敢知道我是元凶 大概当初我未懂得顾忌 年少率性害惨你
令人受伤滋味 难保更可悲 这心地再善良终生怎去 向你说对不起
良心有愧 原来随便错手 可毁了人一世
立志助世人脱贫以为 便伟大到像多麼有为
这种刺猬 连谁曾待我好 都可带来伤势
被我害过来接受我跪 是我在制造眼泪居然想救世
就算积储献尽饥荒赤地 而太多债没处理
累人累己滋味 余生也记起 数一数 我实情不只得你要说句对不起
良心有愧 原来随便错手 可毁了人一世
立志助世人脱贫以为 便伟大到像多麼有为
这种刺猬 连谁曾待我好 都可带来伤势
被我害过来接受我跪 是我在制造眼泪居然想救世
于心有愧 原来随便错手 可毁了人一世
立志助世人脱贫以为 便伟大到像多麼有为
这种刺猬 连谁曾待我好 都可带来伤势 内疚内疚内疚没作为
直到在某年某日我能安息於葬礼
仍想你一家 可到齐



3 comments:

Anonymous said...

tks 4 this. i may buy the album. sounds like his first few albums. i really like him. ;-)

CK said...

yes jed. i love his earlier albums as well. ngo dik fai lok si doi is very good!

chonge said...

This song is dedicated to the politicians involved in the Conspiracy Theory in d earlier entry!!